Tekniska frågor om spp.se
Har du problem med att logga in på spp.se? Se till att din webbläsare är uppdaterad och att du har ett giltigt BankID. På den här sidan hittar du svar på frågor om teknik och inloggning.
Har du problem med att logga in på spp.se? Se till att din webbläsare är uppdaterad och att du har ett giltigt BankID. På den här sidan hittar du svar på frågor om teknik och inloggning.
Om du är kund hos oss loggar du in på spp.se genom att klicka på "Logga in" uppe i högra hörnet. Du kan logga in med:
Vi har höjt säkerheten för dina inloggade sidor. Därför går det inte längre att logga in med bara användarnamn och lösenord. BankID och Mobilt BankID kan du beställa via din Internetbank.
Några tips på vägen:
Uppdatera webbsidan.
Prova att rensa webbhistoriken samt att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. På Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna.
Om du har gått in på vår webbplats via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren ber vi dig att testa att i stället att gå in från https://www.spp.se.
Om du bor utomlands och saknar svenskt BankID kan du kontakta oss på +46 771-533 533 så hjälper vi dig att logga in. Tänk på att inte välja alternativet "vi ringer tillbaka" om du hamnar i telefonkö. Call back fungerar nämligen inte för utlandsnummer.
If you live abroad and do not have a Swedish BankID, you can contact us at +46 771-533 533 and we will help you log in. Remember not to use the call back option if you end up in a telephone queue. Call back does not work for international numbers.
Här kan du få mer information om du har inloggningsproblem med ditt BankID eller Mobila BankID.
För att kunna logga in med iPhone eller iPad behöver du alltid använda din standardwebbläsare.
Du kan se vilken webbläsare du har som standard om du klickar in till Inställningar på din iPhone eller iPad och rullar nedåt tills du hittar appen för webbläsare.
Ta kontakt med din bank för att spärra ditt BankID eller Mobila BankID.
BankID eller Mobilt BankID kan du beställa via din bank.
Här kan du få mer information om systemkrav gällande:
Många av våra dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem behöver du ha en PDF-läsare, som exempelvis Adobe Acrobat Reader, installerat på din dator. Vi rekommenderar att du har den senaste versionen. Adobe Acrobat Reader behöver då vara den förvalda PDF-läsaren i din webbläsare.
Hämta Adobe Acrobat Reader
Använder du Google Chrome behöver du göra en inställning så att PDF:er laddas ner direkt.
Se instruktion hur du gör inställningen i Google Chrome
Det fungerar vanligtvis inte att öppna våra ifyllningsbara blanketter i filformatet PDF i webbläsarna Mozilla Firefox och Safari.
SPP ägs av Storebrand ASA och vi använder oss av samma säkerhetslösning. Därför står det Storebrand ASA vid ikonen (i form av ett hänglås) för säker anslutning.
Under "Min profil" kan du uppdatera följande:
Dina adressuppgifter får vi automatiskt om du bor i Sverige och har anmält din adress till Skatteverket. Flyttar du utomlands ber vi dig skriftligen meddela oss din nya adress tillsammans med din namnunderskrift.
För ändring av utbetalningstid, efterlevandeskydd eller förmånstagarförordnande ber vi dig kontakta oss.
Här kan du få information om ditt sparande hos oss. Du får en översikt över ditt kapital liksom information om pensionsutbetalningar.
Har du en fondförsäkring kan du följa värdeutvecklingen och byta fonder kostnadsfritt.
Istället för app har vi en hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det är på en dator eller en mindre mobilskärm.
Går du till spp.se i din mobil kommer hemsidan alltså att anpassas efter mobilen och du kommer att kunna använda hemsidans funktioner precis som vanligt.
Du som ofta går in på spp.se kan lägga till hemsidan på din hemskärm så att den blir lätt för dig att hitta. Då visas hemsidan precis som en app i din telefon eller surfplatta.
Genom att lägga till spp.se som en genväg på din mobil eller surfplatta kan du enkelt nå hemsidan precis som en vanlig app.
För dig som vill komma direkt till dina inloggade sidor kan du också göra en genväg till själva inloggningssidan.
Här följer en enkel guide för dig som vill lägga till en sådan genväg. Det fungerar på liknande sätt både för iPhone och Android.
1. Öppna webbläsaren på din mobil eller surfplatta och gå till spp.se. Klicka därefter på "Dela-/skickaikonen" längst ner.
2. Välj alternativet "Lägg till på hemskärmen".
3. Genvägen till spp.se visas med bild och namn. Här kan du välja att namnge genvägen till det du vill, exempelvis spp.se eller Mitt SPP. Välj "Lägg till".
4. Genvägen ligger nu på din hemskärm och går att nå precis som en vanlig app i din telefon eller surfplatta.
1. Öppna webbläsaren på din Android, gå till spp.se och klicka på de tre punkterna överst på skärmen.
2. Välj alternativet "Lägg till på startskärmen".
3. Genvägen till spp.se visas med bild och namn. Här kan du välja att namnge genvägen till det du vill, exempelvis spp.se eller Mitt SPP. Välj "Lägg till".
4. Genvägen ligger nu på din hemskärm och går att nå som en vanlig app i din telefon eller surfplatta.
Chattfönstret dyker upp automatiskt på spp.se när vi är tillgängliga. Vi kan svara på generella frågor via chatten.
Vill du ha hjälp med något specifikt gällande dina uppgifter eller försäkringar loggar du in och chattar med oss.
Testa inloggningshjälpen eller ring oss på telefon 0771-533 533 så hjälper vi dig.
Om du upptäcker misstänkt aktivitet kopplat till våra tjänster eller misstänker att information om din kundrelation har kommit på avvägar, kontakta kundcenter.
Upplever du informationen på den här sidan som enkel och tydlig?
Tack för din kommentar!