Tekniska frågor

Har du problem med att logga in på spp.se? Se till att din webbläsare är uppdaterad och att du har ett giltigt BankID. På den här sidan hittar du svar på frågor om teknik och inloggning.

Övriga frågor

  • Många av våra dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem behöver du ha en PDF-läsare, som exempelvis Adobe Acrobat Reader, installerat på din dator. Vi rekommenderar att du har den senaste versionen. Adobe Acrobat Reader behöver då vara den förvalda PDF-läsaren i din webbläsare.

    Hämta Adobe Acrobat Reader

    Använder du Google Chrome behöver du göra en inställning så att PDF:er laddas ner direkt.

    Se instruktion hur du gör inställningen i Google Chrome

    Det fungerar vanligtvis inte att öppna våra ifyllningsbara blanketter i filformatet PDF i webbläsarna Mozilla Firefox och Safari.

  • SPP ägs av Storebrand ASA och vi använder oss av samma säkerhetslösning. Därför står det Storebrand ASA vid ikonen (i form av ett hänglås) för säker anslutning.

    Vill du veta mer om SPP?

  • Under "Min profil" kan du uppdatera följande:

    • Kontonummer för utbetalningar
    • Kontaktuppgifter
    • Skatteavdrag

    Dina adressuppgifter får vi automatiskt om du bor i Sverige och har anmält din adress till Skatteverket. Flyttar du utomlands ber vi dig skriftligen meddela oss din nya adress tillsammans med din namnunderskrift.

    För ändring av utbetalningstid, efterlevandeskydd eller förmånstagarförordnande ber vi dig kontakta oss.

  • Här kan du få information om ditt sparande hos oss. Du får en översikt över ditt kapital liksom information om pensionsutbetalningar.

    Har du en fondförsäkring kan du följa värdeutvecklingen och byta fonder kostnadsfritt.

  • När du loggar in på Mitt SPP under telefontider kan du chatta med oss Här hittar du de olika kontaktvägarna.

Störningar på webben

Driftinformation