Välkommen till inloggningshjälpen

Vill du logga in?

Logga in på Mitt SPP

Du kan logga in med BankID eller Mobilt BankID.

Logga in på Företagstjänsten

med BankID, Mobilt BankID eller SPP ID (ersätter Användarnamn och lösenord).

Du kan logga in och signera avtal med BankID

Vad är BankID?

Använd samma säkra digitalalösning överallt istället för att skapa olika lösenord hos olika företag eller myndigheter. 

Många föredrar Mobilt BankID

Ha den med dig i mobilen eller surfplatta och välj om du vill identifiera dig med säkerhetskod, ansiktsigenkänning eller fingeravtryck. Du skaffar BankID hos din bank.

Godkända BankID-utfärdare inkluderar:

  • Swedbank,
  • Handelsbanken,
  • Nordea,
  • SEB,
  • Danske Bank,
  • ICA Banken,
  • Ikano Bank,
  • Länsförsäkringar Bank,
  • Skandiabanken,
  • Sparbanken Syd och
  • Ålandsbanken

Säker inloggning med Mobilt BankID och QR-kod

Logga in med Mobilt BankID och QR-kod ger extra säkerhet genom att både din dator och mobil med BankID måste vara nära dig fysiskt.

Så här loggar du in med QR-kod

  1. Välj Logga in med Mobilt BankID
  2. Fyll i ditt personnummer och logga in
  3. En QR-kod visas på datorskärmen
  4. Starta BankID-appen på mobilen.
    Tryck på QR-ikonen i mobilen och rikta den mot QR-koden som visas på datorskärmen
  5. Identifiera dig med din säkerhetskod, Touch ID, Face ID eller i BankID-appen

Notera: När du loggar in från samma enhet som du har ditt Mobila BankID på, exempelvis mobilen, kan du logga in utan QR-kod.

Fler frågor om BankID

  • Ta kontakt med din bank för att spärra ditt BankID eller Mobilt BankID.

  • Här kan du få mer information om systemkrav gällande:

Problem med att logga in?

Får du upp ett felmeddelande?

Här får du några tips du kan prova: rensa webbhistoriken och kakor eller uppdatera webbisdan.

  • Prova att uppdatera webbsidan.
  • Prova att rensa webbhistoriken samt att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare.

    Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna.
  • Gått in via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren?

    Testa att i stället att gå in från https://www.spp.se.

Har du problem med att logga in med iPhone eller iPad?

För att kunna logga in med iPhone eller iPad behöver du alltid använda din standardwebbläsare.

Under inställningar på din iPhone eller IPad kan du se vilken webbläsare du har som förvald app för webbläsare det vill säga din standardwebbläsare. Öppna din standardwebbläsare och 

SPP ID

Företag har även möjligheten att logga in med SPP ID som ersätter Användarnamn och lösenord.

Har du problem att logga in med SPP ID?

Vi har höjt säkerheten för dig som kund. Du som tidigare loggat in med användarnamn och lösenord behöver registrera dig för inloggning med SPP ID.

Läs mer om SPP ID

Om du har problem att logga in med dina inloggningsuppgifter för SPP ID, är du välkommen att kontakta oss.