Har du problem med att logga in på SPP Företagstjänst? Eller vill du veta vilka uppgifter du kan ändra när du är inloggad? Här svarar vi på de vanligaste frågorna om teknik och inloggning.
Är du kund hos oss loggar du in genom att klicka på "Logga in" uppe i högra hörnet. Du kan logga in med BankID, Mobilt BankID eller SPP ID som har ersatt användarnamn och lösenord.
Om företaget inte befinner sig i Sverige loggar du in med hjälp av SPP ID. Du kan läsa mer om SPP ID här
Behöver du hjälp är du välkommen att ringa oss på 0771-598 102 för att få hjälp.
Med BankID kan du enkelt ansluta ditt företag. Här fyller du i dina uppgifter och signerar avtalet
Behöver du hjälp att komma igång är du välkommen att ringa oss på 0771-598 102 så hjälper vi dig. Det går även bra att ringa er kontaktperson på SPP.
Får du upp ett felmeddelande när du försöker logga in?
Uppdatera webbsidan.
Prova att rensa webbhistoriken samt att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. På Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna. Klicka här för att komma till Googles hjälpsidor
Om du har gått in på vår webbplats via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren ber vi dig att testa att i stället gå in från https://www.spp.se/foretag
Har du problem med ditt BankID?
För att kunna logga in med BankID rekommenderar vi dig att ha den senaste versionen av BankIDs säkerhetslösning installerad. Du behöver också tillåta cookies på din dator/surfplatta/mobiltelefon. Läs mer om hur du tillåter cookies i Safari, eller Android Chrome.
Om du använder Windows 10 måste du installera version 7 eller senare av BankIDs säkerhetsprogram för att inloggning ska fortsätta fungera.
Webbläsaren
Om du upplever att våra sidor inte riktigt ser ut som du hade förväntat dig, du kanske har problem med inloggning, knappar som inte går att klicka på eller dokument som inte går att läsa in?
I så fall kan det bra att se till att din webbläsare är av senaste version. Klicka här för att ta reda på vilken webbläsare du har samt få tips på hur du ska göra för att uppdatera den. Du kan också skicka ett meddelande till oss så tittar vi närmare på problemet.
Om du inte hittar svar på just dina frågor här, hör av dig på 0771-598 102 så hjälper vi dig.
Upplever du informationen på den här sidan som enkel och tydlig?