Här svarar vi på de vanligaste frågorna om teknik och inloggning.
Ta kontakt med din bank för att spärra ditt BankID eller Mobila BankID.
BankID eller Mobilt BankID kan du beställa via din bank.
Här kan du få mer information om systemkrav gällande:
När du loggar in på SPP Företagstjänst kan du exempelvis anmäla nyanställda och göra löneändringar. Du har även möjlighet att hämta kopior av era fakturor och ta fram specifikationer. Här kan du läsa mer om SPP Företagstjänst
Får du upp ett felmeddelande när du försöker logga in?
Uppdatera webbsidan.
Prova att rensa webbhistoriken samt att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. På Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna. Klicka här för att komma till Googles hjälpsidor
Om du har gått in på vår webbplats via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren ber vi dig att testa att i stället gå in från https://www.spp.se/foretag
Har du problem med ditt BankID?
För att kunna logga in med BankID rekommenderar vi dig att ha den senaste versionen av BankIDs säkerhetslösning installerad. Du behöver också tillåta cookies på din dator/surfplatta/mobiltelefon. Läs mer om hur du tillåter cookies i Safari, eller Android Chrome.
Om du använder Windows 10 måste du installera version 7 eller senare av BankIDs säkerhetsprogram för att inloggning ska fortsätta fungera.
Kontrollera din version - klicka här för hjälp
Webbläsaren
Om du upplever att våra sidor inte riktigt ser ut som du hade förväntat dig, du kanske har problem med inloggning, knappar som inte går att klicka på eller dokument som inte går att läsa in?
I så fall kan det bra att se till att din webbläsare är av senaste version. Klicka här för att ta reda på vilken webbläsare du har samt få tips på hur du ska göra för att uppdatera den. Du kan också skicka ett meddelande till oss så tittar vi närmare på problemet.
För att kunna logga in med iPhone eller iPad behöver du alltid använda din standardwebbläsare.
Du kan se vilken webbläsare du har som standard om du klickar in till Inställningar på din iPhone eller iPad och rullar nedåt tills du hittar appen för webbläsare.
Våra nedladdningsbara dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem måste du ha senaste versionen av programmet Acrobat Reader installerat på din dator.
Genom att lägga till spp.se som en genväg på din mobil eller surfplatta når du hemsidan precis som en vanlig app.
För dig som vill komma direkt till dina inloggade sidor kan du göra en genväg till själva inloggningssidan.
Här följer en enkel guide för dig som vill lägga till en sådan genväg. Det fungerar på liknande sätt både för iPhone och Android.
1. Öppna webbläsaren på din mobil eller surfplatta och gå till spp.se. Klicka därefter på "Dela-/skickaikonen" längst ner.
2. Välj alternativet "Lägg till på hemskärmen".
3. Genvägen till spp.se visas med bild och namn. Här kan du välja att namnge genvägen till det du vill. Välj "Lägg till".
4. Genvägen ligger nu på din hemskärm och går att nå precis som en vanlig app i din telefon eller surfplatta.
1. Öppna webbläsaren på din Android, gå till spp.se och klicka på de tre punkterna överst på skärmen.
2. Välj alternativet "Lägg till på startskärmen".
3. Genvägen visas med bild och namn. Välj "Lägg till".
4. Genvägen ligger nu på din hemskärm och går att nå som en vanlig app i din telefon eller surfplatta.
Istället för app har vi en hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det är på en dator eller en mindre mobilskärm.
Går du till spp.se i din mobil kommer hemsidan alltså att anpassas efter mobilen och du kommer att kunna använda hemsidans funktioner precis som vanligt.
Du som ofta går in på spp.se kan lägga till hemsidan på din hemskärm så att den blir lätt för dig att hitta. Då visas hemsidan precis som en app i din telefon eller surfplatta.
Upplever du informationen på den här sidan som enkel och tydlig?
Tack för din kommentar!