Teamet bakom tryggheten – så jobbar vi på SPP för våra kunder

Hos oss på SPP är målet tydligt: vi vill komma riktigt nära dig som kund. Genom att arbeta i dedikerade kundteam erbjuder vi ett samarbete som bygger på förtroende, expertis och långsiktighet. Det handlar om att förstå varje företags unika behov och att finnas där, precis när det behövs och göra pensionen så enkel som möjligt att hantera.

Att vara kund hos SPP innebär mer än att få tillgång till pensions- och försäkringslösningar. Det innebär att få ett team av handplockade specialister som lär känna ditt företag på djupet. Ett team som erbjuder licensierad rådgivning, som är uppdaterat på det senaste och redo att stötta, oavsett om frågan är stor eller liten.

– Vi vet att det kan vara skönt att kunna kontakta en och samma person när ett problem uppstår. Och när vi arbetar tillsammans så vinner vi tillsammans. Relationen mellan oss och dem som är ansvariga för företagets pensioner blir ofta kollegial, säger Katarina Wiberg, Account Manager med över 40 års erfarenhet i branschen.

Personligt stöd i varje steg

SPPs kundteam sätts samman utifrån varje företags specifika behov. Här finns bred kompetens  inom allt från arbetsrätt till internationella personalfrågor, vilket gör att även globala kunder får relevant stöd. Målet är att mejsla fram en  passande pensionsplan och att se till att den fungerar över tid. SPP erbjuder rådgivning och stöd utifrån gällande regelverk, men beslut kring företagets pensionslösningar fattas alltid av arbetsgivaren.

– Vi tänker långsiktigt. Vissa av mina kundrelationer har varat i över 20 år, berättar Katarina. Att få dela med mig av kunskap om det jag brinner för, det är det bästa jag vet.

När ett företag väljer SPP som pensionsleverantör försöker vi göra det så enkelt som möjligt för kunden. Inledningsvis vid ett nytt partnerskap hålls ofta veckovisa möten med dig som kund, som sedan övergår till månadsmöten. En viktig punkt är informationsmötet med de anställda, ett tillfälle att förklara och förmedla värdet av den nya förmånen. Målet är att alla ska få lite bättre koll på det här med pension och sparande för framtiden.

Bidrar till ökad kunskap bland anställda

– Vi vet att anställda uppskattar sina löneförmåner mer när de förstår dem, vilket kan bidra till trygghet och lojalitet. Därför håller jag och en rådgivare i möten, fysiskt eller digitalt, för att skapa engagemang och förståelse, säger Katarina.

Andreas Nilsson, Sales Account Manager, är med från start och ser till att nya kunder får en smidig start.

– Vi håller kunden i handen hela vägen och tar hand om så mycket administration som möjligt. Processen upplevs ofta som både givande och effektiv, säger han.

Andrea Blomquist, affärskoordinator, arbetar ofta intensivt och tätt med nyblivna kunder. Hon brinner för att förenkla administrationen och delar gärna med sig av sina tips och trix.

Enkelt och smidigt hela vägen

– Jag börjar med att kartlägga kundens behov, undersöker eventuella kollektivavtal, tar fram avtal och bokar möten där jag visar våra digitala tjänster. Jag har kontakt med allt från HR-chefer till löneadministratörer och vi jobbar så tätt att det brukar kännas som att jag är en kollega, säger Andrea.

Hon är också en viktig länk i att förbättra SPP:s digitala verktyg.

– Jag fångar upp feedback så vi hela tiden kan utveckla våra tjänster. Hör man av sig till mig ska det inte ta lång tid att få hjälp.

På SPP är det personliga mötet, den samlade kompetensen och det nära samarbetet grunden för att skapa trygghet.

Ditt team hos oss består av:

Account Manager

Din huvudkontakt med helhetsansvar. Bygger en stark relation och arbetar nära er för att förstå era behov och mål, och säkerställer att lösningarna är skräddarsydda för er.

Affärskoordinator

Stöttar er i det administrativa, och finns till hands för frågor från era administratörer. En kontrollfunktion som ser till att avtal och försäkringslösningar blir korrekta.

Utvalda specialister

Ett team handplockat för er – med bred kompetens inom pension och försäkring, till exempel utland, arbetsrätt och nyförvärv. Och ja, personkemin väger vi också in.

Partnerskap på riktigt

På SPP handlar partnerskap om mer än produkter – det handlar om människor. Genom att arbeta i dedikerade kundteam med rätt kompetens vill vi göra pension och försäkring enklare, tryggare och mer värdeskapande för ditt företag.